Thursday 22 June 2017

PAYUDARA TETAP CANTIK WALAUPUN KERAP MELAHIRKAN DAN MENYUSKAN BAYI

Hi Ladies...



Dilema yang sering dialami oleh wanita yang melahirkan anak dan menyusukan bayi ialah perubahan yang berlaku pada payudara mereka. Ianya bukan sesuatu yang pelik apabila bentuk yang cantik dan keanjalan payudara  hilang dalam tempoh hanya beberapa tahun selepas melahirkan anak. Setiap wanita akan melalui perkara ini namun ianya dapat diatasi dengan beberapa tips yang akan kami kongsikan pada anda.

Kebiasaan nya ketika payudara penuh dengan susu, payudara akan terlihat mampat dan menarik namun selepas bayi kenyang , payudara menjadi kendur dan tidak menarik.Untuk mengatasi masalah ini , ini dia 4 tips yang anda harus titik beratkan demi dapat mengekalkan kenjalan payudara anda.

1- Jaga pemakanan anda ketika menyusukan bayi.kebanyakan wanita akan mengelak kan mengambil makanan berlemak demi mempercepatkan proses menurunkan berat badan ketika menyusukan bayi.Namun cari ini akan merosak kan sel kulit pada payudara anda.

Kekurangan lemak di bahagian payudara akan membuatkan payudara cepat kendur dan lembik.Ini kerana payudara wanita sebenarnya diselaputi lemak.Lemak ini juga dapat menutup cela stretch mark pada payudara.



2- Jangan berhenti menyusukan bayi secara mendadak .Sebaiknya bayi diberi susu ibu sehingga berusia 2 tahun.Namun jika bayi sudah mencapai usia 2 tahun , jangan menghentikan nya secara mendadak.Lakukan secara berperingkat.Apa bila bayi suda mula mengenal makanan nya anda hanya perlu menyusukan bayi 2-3 kali sehari sahaja. Lakukan sehingga bayi tidak lagi mahu menyus.

3- Ketika menyusukan bayi pastikan anda duduk dengan betul.Jangan terlalu membongkokkan badan.Duduk dalam keadaan selesa.Pastikan bayi juga menghisap puting anda dengan betul supaya dia tidak terlalu menarik payudara anda.

4- Boobs Up By Sari adalah satu produk yang boleh mengembalikan keanjalan dan membentuk kembali payudara anda supaya nampak lebih cantik dan menarik.Produk ini selamat digunakan dan anda boleh mendapatkan nya dengan meninggalan komen anda di facebook kami Yans D'Beaute

Terima kasih.

0 comments:

Post a Comment

Copyright © 2015 Tips Cantik dan Sihat Semulajadi
| Distributed By Gooyaabi Templates