Monday 12 June 2017

MERAWAT RAMBUT DENGAN TEH HITAM

Hi Ladies..

Tak ramai dari kita yang tahu tentang Teh Hitam. Walaupun begitu , sebenarnya Teh Hitam telah digunakan oleh masyarakat di beberapa negara seperti Kenya, Malawi ,India , Sri Langka bangladesh dan beberapa negara lain  sejak dulu lagi.

Teh hitam mempunyai banyak khasiat dari segi kesihatan dan juga kecantikan tubuh badan.Hari ini kami akan berkongsi dengan anda tentang khasiat Teh Hitam dalam rawatan rambut.

Masalah rambut bercabang, rambut gugur dan kelamumur sering menghantui ramai wanita.Teh hitam berupaya mengatasi masalah rambut yang anda alami.Anda boleh mengambil Teh hitam dengan cara minum 2 kali sehari atau pun menjadikan nya masker untuk disapu diatas kepala. Kandungan antiseptik dalam teh Hitam dapat mengurangkan kelamumur yang kadang-kadang membuatkan kulit kepala gatal dan tidak selesa

Bagi mereka yang mempunyai warna rambut yang hitam pekat dan cantik, Teh Hitam mampu melindungi warna rambut anda.Malah ianya menguatkan akar rambut anda dan melebatkan rambut.

Dalam menyediakan masker Teh Hitam anda boleh mencampurkan bahan-bahan lain sepeti madu. lemon dan putih telur.kemudian sapu pada kulit kepala dn helaian rambut anda.Lakukan sedikit urtutan pada kulit kepala.Biar selama 15-20 minit sebelum di cuci hingga bersih.

Untuk minum pula anda boleh mencampurkan lemon atau daun pudina.Ianya bukan saja baik untuk rambut dan kesihatan malah memberikan anda kesegaran dan menghilangkan letih dan stress.

Terima kasih..





0 comments:

Post a Comment

Copyright © 2015 Tips Cantik dan Sihat Semulajadi
| Distributed By Gooyaabi Templates